onedirectionsweden1d

Alla inlägg den 5 april 2013

Av 1D Updates - 5 april 2013 23:25

Här är del 1 av novellen Stereo Soldier :) Om ni inte har läst prologen så gör det innan. Del 2 blir nog längre. Enjoy!

 

Emily's perspektiv:

Klockan som stod på bordet bredvid sängen ringde 03:30. Jag vaknade hastigt och satte mig rakt upp i sängen. Jag slog till klockan så hårt att den ramlade ner på golvet. Det var då jag kom på att jag, min kusin och min familj skulle åka på semester till Los Angeles. Trött som jag var slängde jag över benen över sängkanten och ställde mig upp. Min mobil plingade plötsligt och det lät som att ljudet kom från sängen. Jag började leta efter mobilen under täcket och där låg den. Det var ett sms från Kate,min kusin. Vi var mer än bara kusiner, vi var som systrar. Samma intressen och vi kunde alltid få den andra att le. Jag drog fingret över skärmen och läste. From: Kate <3: ''Heeeey Emily! Skulle bara höra om du var vaken? Vilken tid hämtar ni mig? //Kate.''

Jag log ett svagt leende och svarade. To: Kate <3: ''Hey girl! Såklart att jag är vaken, va tror du om mig egentligen? Haha, vi hämtar dig 04:30 xx''.

När jag hade svarat tog jag på mig kläderna som jag hade lagt fram på stolen kvällen innan och gjorde i ordning mig med smink och fixade håret. En halvtimma hade gått och nu var det bara en halvtimma kvar tills vi skulle vara klara och hämta Kate. När jag var helt klar med allting gick jag ut från mitt rum, stängde dörren efter mig och gick ner till hallen. Där ställde jag mina resväskor och gick sedan in i köket där mamma gjorde i ordning smörgåsar som vi skulle ha på flygplatsen medan vi väntade på planet. ''Godmorgon,har du hört något från Kate?'', frågade mamma när hon såg mig. ''Morgon, ja, jag sa att vi kommer halv 5'', svarade jag och hjälpte till med det sista.

''Vart är pappa och Josh förresten?'', fortsatte jag. ''Pappa packar in i bilen och Josh är på sitt rum, men kan du säga till honom att vi ska åka nu,är du snäll?, sa mamma och bar ut väskorna till hallen. ''Visst''. Jag var på väg upp till Josh's rum när jag mötte honom i trappan.

''Där är du ju, vi ska åka nu''. ''Jag vet, jag kommer'', svarade han och släpade väskan till hallen.

Det var den 14:de December och snöstorm ute. Vi skulle vara i Los Angeles 10 dagar och komma hem dan innan julafton. Det kändes ganska stressigt eftersom det var våran tur att ha julen hemma hos oss, speciellt när hela tjocka släkten skulle komma. När alla väskor var i bilen körde vi mot Kate's hus. Hon stod utanför huset i snön när vi kom. Jag gick ur bilen så snabbt som möjligt och kramade henne. Pappa hjälpte till med väskorna medan vi satte oss i bilen. ''Josh, knö'', sa jag och bad Kate sätta sig i mitten bredvid Josh. ''Hej Kate'', sa han och gjorde mer plats. ''Hej tuffing, redo för Los Angeles?, skojade hon och ruffsade honom i håret. ''Hey! Sluta'',sa han och plattade håret med handen. Vi var framme vid flygplatsen 10 minuter senare. ''Ut allihop!'', sa pappa när han hade parkerat. Alla gick ut och tog sina väskor. Sedan gick vi in på flygplatsen och satte oss på en bänk.

''Jag och pappa går och checkar in våra väskor, stanna här sålänge'', sa mamma och gick.

''Mhm'', svarade jag, Kate och Josh samtidigt. Jag och Kate pratade om allt möjligt medan Josh spelade Gameboy. ''Vill du ha en kaffe?, starbucks ligger i samma byggnad'', frågade jag Kate.

''Gärna! Ska jag följa med?'',svarade hon glatt. ''Nä, du kan sitta kvar här med Josh, tillbaka om 5'', sa jag och gick. När jag gick in på Starbucks spelades en låt av One Direction i högtalarna. Varken jag eller Kate hade lyssnat speciellt mycket på deras musik men vi tyckte ändå att dom var väldigt bra och såklart väldigt snygga. Det var inte mer än 2 minuters kö, så det gick ganska fort att beställa. Jag beställde 4 kaffe, en till mamma och pappa också.

 

Två timmar senare:

Två timmar senare var det äntligen dags att gå på planet. Det var mycket folk som skulle med.

Vi hittade snabbt våra platser och satte oss ner. Jag och Kate hade platserna vid fönstret.

Eftersom att vi hade några timmar framför oss på planet hade jag och Kate tagit med oss en stor hög med tjejtidningar som vi läste. Maten var helt okej men efterrätten var underbar. Det var vaniljglass med massa bär och grädde. Jag och Kate hade en förmåga att lätt få sockerkick så vi satt och skrattade åt minsta lilla sak. Mamma bad oss vara tysta flera gånger men det gick inte att få stopp på skrattet. Jag vet inte vad som hände men bara några minuter senare låg våra huvuden lutade mot varandra och vi sov som stockar.

När vi vaknade var jag så stel i nacken att jag knappt kunde vrida på huvudet. Men jag kunde vrida lagom mycket på det för att se den otroligt fina utsikten över Los Angeles. Det var stränder lite här och var och jätte mycket palmer. Det var stor sol och 32 grader varmt. ''Har du med solkräm Em?'', frågade Kate när hon såg tempraturen på en skärm på flygplanet. ''Ja! Om vi inte ska se ut som kokta kräftor är det nog bäst att ha med sig det'', sa jag och skrattade. När vi kom av flygplanet möttes vi av en varm blåst i ansiktet. Det var jätte kvavt och klibbigt. Det enda jag och Kate ville göra just då var att ta en kall dusch, men först skulle vi åka buss i en timma till hotellet.

Det var hemskt men innan vi visste ordet av var vi framme. Jag och Kate ramlade pratiskt taget ut ur bussen och gick med långa steg in i lobbyn på hotellet. Mamma, pappa och Josh kom efter med resten av väskorna och checkade in oss. ''Rum 201 & 202'', sa kvinnan bakom disken och lämnade över nycklarna till mamma.  ''1997,1998,1999,200,201....jag och Kate kan ta detta rummet, utbrast jag och låste upp. ''Okej,ta en dusch och fixa till er så kan vi ses vid stranden om en stund?'', föreslog mamma innan dom gick in i det andra hotelrummet. ''Det blir bra!, svarade jag och stängde dörren. ''Los Angeles baby!'', sa Kate som hade fått syn på minibaren.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Detta var Del 1 :) Vad tycker ni? verkar den bra? Ni vet vad ni ska göra, kommentera ;) 

Trevlig helg directioners!

//Linn


Av 1D Updates - 5 april 2013 22:49

Emily Parker som spelas av Emily Osment är en tjej på 17 år som bor i London med sin mamma, pappa och lillebror i ett hus en bit från stan. Henns mamma är från Sverige och hennes pappa är från England så därför har hon vuxit upp i London. Kusinen Kate och hennes mamma är dom enda svenska släktingarna som hon har i London. Resten är kvar i Sverige, men hon har släkt från pappans sida i London. Hennes intressen är skateboarden och kompisar.

Hon jobbar halvtid på ett cafe tillsammans med sin kusin Kate McLaughlin. Hon har dejtat ett par killar men det har aldrig blivit något seriöst. Emily börjar tro att hon inte har någon tur när det gäller killar men när hon reser till Los Angeles i tio dagar med sin familj och kusinen Kate träffar hon någon som förändrar hennes liv för alltid....


Rollerna:

  Emily Parker spelas av Emily Osment

  Kate McLaughlin spelas av Lorraine Nicholson

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Detta var lite kortfattat men jag hoppas att denna novellen kommer att bli bra! :) Jag har del 1 färdig så den ska jag lägga upp inom kort. Ledsen för att det har tagit så långt tid innan det kom någon novell :/ men bättre sent än aldrig!

//Linn

Av 1D Updates - 5 april 2013 12:51

Novellen kanske kommer upp idag :)

Presentation


Hejhej! Här får du de senaste uppdateringarna om Harry, Liam, Louis & Niall! xx
-Linn

Fråga mig

84 besvarade frågor

Följ mig på Twitter!

https://twitter.com/MrsHoran0723

@MrsHoran0723 jag följer er tillbaka!

 

Omröstning

Har du Twitter?
 Ja
 Nej
 Har haft

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Senaste

  Namn: Where We Are 

  Typ: DVD

  Släpptes: 1 December 2014

  Namn: This Is Us

  Typ: Film

  Släpptes: December 2013

  Namn: Up All Night

  Typ: Film 

  Släpptes: 29 Maj 2012

Namn: You & I

Typ: Parfym

Släpptes: 2014

Namn: That Moment

Typ: Parfym

Släpptes: 2014

  Namn: Our Moment

  Typ: Parfym

  Släpptes: 2013

 Namn: Where We Are - Our Autobiography

Typ: Bok

Släpptes: 2014

  Namn: Where We Are

  Typ: Bok

  Släpptes: 2013

  Namn: Dare To Dream

  Typ: Bok

  Släpptes: 2013

  Namn: FOUR

  Typ: Album

  Släpptes: 17 Nov 2014

  Turne: On The Road Again

  7 Feb - 31 Oct 2015

  Namn: Midnight Memories

  Typ: Album

  Släpptes: 2013

  Turne: Where We Are

  25 April - 6 Oktober 2014

  Namn: Take Me Home

  Typ: Album

  Släpptes: 2012

  Turne: 23 Feb - 3 Nov 2013

  Namn: Up All Night

  Typ: Album

  Släpptes: 2011

  Turne: 18 Dec 2011 - 3 dec 2012

Besöksstatistik

Translate the blog :)

RSS


Skapa flashcards