onedirectionsweden1d

Direktlänk till inlägg 6 april 2013

Stereo Soldier - Del 2

Av 1D Updates - 6 april 2013 20:43

Detta har hänt: Jag och Kate ramlade pratiskt taget ut ur bussen och gick med långa steg in i lobbyn på hotellet. Mamma, pappa och Josh kom efter med resten av väskorna och checkade in oss. ''Rum 201 & 202'', sa kvinnan bakom disken och lämnade över nycklarna till mamma.  ''1997,1998,1999,200,201....jag och Kate kan ta detta rummet, utbrast jag och låste upp. ''Okej,ta en dusch och fixa till er så kan vi ses vid stranden om en stund?'', föreslog mamma innan dom gick in i det andra hotell rummet. ''Det blir bra!, svarade jag och stängde dörren. ''Los Angeles baby!'', sa Kate som hade fått syn på minibaren.

   

Emily's perspektiv:

Jag kunde riktigt känna hur svettet rann längst ryggen. Det var hemskt. Jag letade reda på min duschhandduk och gick in i badrummet innan Kate. Det var ingen ide att tvätta håret just nu eftersom vi skulle surfa och håret skulle bli fullt med salt direkt. Jag ställde mig framför den lilla spegeln i badrummet och chockades av min egen spegelbild. Jag såg ut som ett levande lik, så det var nog dags för en dusch. Det fanns inget bättre än en kall dusch när man var så varm.

Kate's perspektiv:

Medan Emily stod i duschen passade jag på att packa upp min resväska. Garderoben som vi skulle dela på var i minsta laget. Att få plats med alla kläder skulle bli en utmaning. När jag hade hängt in allt var garderoben redan full. Jag kom inte ens ihåg att jag hade packat ner vissa saker, men jag tryckte ihop kläderna så bra det gick för att Em skulle få plats med sitt. Jag fick ett sms från mamma som undrade om vi hade kommit fram. Jag skrev tillbaka att vi hade kommit fram och att jag skulle höra av mig senare.

Emily's perspektiv:

När jag var klar i duschen virade jag en handduk runt mig och gick ut till Kate som stod klar för att duscha

''-Seriöst, hur lång tid tar det att duscha kroppen Em?'', frågade Kate och flinade.

''-Sorry, men du vet att det alltid tar lång tid''. Hon gick in i badrummet och stängde dörren bakom sig.

När jag kom in i sovrummet såg jag att dörrarna på garderoben stod halft öppna. Jag öppnade och fick se hela garderoben full med kläder. Jag suckade högt, tog fram min resväska och tog upp min bikini.

När den var på skulle jag försöka få in mina kläder bredvid Kate's men det gick sådär. Jag tog ut Kate's kläder för att börja om på nytt när hon plötsligt skrek. ''-aaaaah!! Em!''. ''-Kate?, vad händer?'', sa jag och knackade på badrumsdörren. Hon öppnade dörren och drog in mig.

''-Spindel!'', sa hon pipigt. ''-Vart?''. ''-i taket'', sa hon och pekade. Det satt en jätte liten spindel i taket men jag fattade verkligen inte hur hon hade fått syn på den lilla. Speciellt i taket. ''-ta det lugnt! Du får väl peta bort den med duschstången'', sa jag. ''-Kan du göra det? Snälla!''.

Jag tog stången och ställde mig på toan och sedan petade jag lite på spindeln för att den skulle försvinna.

Den rörde snabbt på sig och snart var den borta.

När vi var helt klara med allt begav vi oss ner till stranden. Sanden var så varm att man knappt kunde gå på den. Längre bort såg vi mamma, pappa och Josh på ett par solstolar och gick dit.

''Hej tjejer!'', sa mamma som låg under parasollen. ''Hejhej!'', sa vi i kör. ''Ni får hämta handdukar som ni kan sola på borta vid kiosken'', sa pappa. ''Okej, du kan stanna Kate, jag hämtar en till dig också'', sa jag och gick mot kisoken.Kiosken låg på andra sidan parkeringen. När jag gick över blev jag nästan påkörd av en moppe. Jag tvärstannade precis innan den åkte förbi. Killen stannade framför mig och jag såg direkt vem det var. Han hade brunt lockigt hår, stora gröna ögon och ett underbart leende. Plus att han inte hade någon tröja på sig.

''-I'm so sorry! I did'nt see you'',sa han. ''It's okay...I'm fine''.

Det blev en pinsam tystnad men till slut sträckte han fram handen och sa ''-I'm Harry Styles''.

''-Yeah, I know, Emily Parker'', sa jag och log för att inte ställa till med en stor scen samtidigt som jag skakade hand med honom.''-Nice to meet you'', sa han och log. ''-Are you here alone?'', fortsatte han. Man kunde se dom andra från parkeringen ganska tydligt.

''-No, my family is over there'', sa jag och pekade. ''Okay, is that your sister?'', sa han och syftade på Kate.

''-No, that's my cousin Kate''. ''Okay''. ''-So, what are you doing in Los Angeles?'', frågade jag nyfiket.

''-I'm here on holiday for 14 days,but I've already been here for 4 days'' , sa han och log. ''-Really? Me too! But I come here today''. Han sprack upp i ett leende. Han var på väg att säga något när han fick ett sms. Han läste det och såg besvärad ut.

''You know what?, I have to go, but it was really nice to meet you'', sa han.

''-Oh,Okay, but I might see you around'', sa jag och log. ''-Yeah,I hope so''', sa han och blinkade med ena ögat. När han hade gått gick jag tillbaka till dom andra. Jag kunde inte fatta att jag hade stått och småpratat med en medlem av världens största pojkband. Kate såg att jag hade pratat med en kille men hon hade inte sett vem det var. ''-Vem pratade du med så länge?'', undrade hon. Jag tänkte efter några sekunder på om jag skulle berätta sanningen eller inte.

''-En kille bara'', svarade jag kort. ''Hur var han då?''. ''Ska vi surfa?'', sa jag för att byta samtalsämne.

''-Visst''. Vi tog våra surfbrädor som pappa hade hyrt åt oss innan vi kom och gick ner mot havet.

Vågorna var underbara. Stora och helt perfekta. Efter en halvtimmes surfande tog vi det lugnt och flöt omkring på surfbrädorna och pratade. ''-Du vet den killen som jag pratade med förut?'', började jag.

''-Ja?'', sa hon och tittade på mig. ''-Det var...Harry Styles...'', fortsatte jag.


Kate brast ut i skratt och sa: ''-Kom igen nu, vem var det?''. ''Harry Styles'', upprepade jag. Hon tittade på mig med stora ögon och såg jätte förvånad ut. ''-Vadå? Är du seriös!?''.

''-Ja!'', svarade jag kort. ''-Omfg! Fick du hans nummer?''. ''-Såklart att jag inte fick, han kan ju inte ge ut sitt nummer så fort han träffar ett fan'', sa jag och himlade med ögonen. ''Men vi kanske träffas igen'', sa jag och log.

 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Detta var del 2 :) Den blev inte längre men det blev som det blev för jag var ganska trött när jag skrev den så,aa, men kommentera vad ni tyckte<3


 
 
Ingen bild

Fanta

7 april 2013 11:16

Gud va bra!! Meeeeer!! :D

1D Updates

7 april 2013 11:17

Tack! :D Del tre kommer snart ;)

 
Ingen bild

morgan 3459

7 april 2013 19:10

Jag heter morgan kattson o jag ville bara säga att det är en väldigt bra novell.

Kurt hälsar!

1D Updates

8 april 2013 15:52

Tack! Haha,hälsa tbx.
xx

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1D Updates - 23 juni 2016 15:13


Nu är uppdateringen lite fram o tillbaka igen men jag jobbar på det ...

Presentation


Hejhej! Här får du de senaste uppdateringarna om Harry, Liam, Louis & Niall! xx
-Linn

Fråga mig

84 besvarade frågor

Följ mig på Twitter!

https://twitter.com/MrsHoran0723

@MrsHoran0723 jag följer er tillbaka!

 

Omröstning

Har du Twitter?
 Ja
 Nej
 Har haft

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Senaste

  Namn: Where We Are 

  Typ: DVD

  Släpptes: 1 December 2014

  Namn: This Is Us

  Typ: Film

  Släpptes: December 2013

  Namn: Up All Night

  Typ: Film 

  Släpptes: 29 Maj 2012

Namn: You & I

Typ: Parfym

Släpptes: 2014

Namn: That Moment

Typ: Parfym

Släpptes: 2014

  Namn: Our Moment

  Typ: Parfym

  Släpptes: 2013

 Namn: Where We Are - Our Autobiography

Typ: Bok

Släpptes: 2014

  Namn: Where We Are

  Typ: Bok

  Släpptes: 2013

  Namn: Dare To Dream

  Typ: Bok

  Släpptes: 2013

  Namn: FOUR

  Typ: Album

  Släpptes: 17 Nov 2014

  Turne: On The Road Again

  7 Feb - 31 Oct 2015

  Namn: Midnight Memories

  Typ: Album

  Släpptes: 2013

  Turne: Where We Are

  25 April - 6 Oktober 2014

  Namn: Take Me Home

  Typ: Album

  Släpptes: 2012

  Turne: 23 Feb - 3 Nov 2013

  Namn: Up All Night

  Typ: Album

  Släpptes: 2011

  Turne: 18 Dec 2011 - 3 dec 2012

Besöksstatistik

Translate the blog :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards