onedirectionsweden1d

Direktlänk till inlägg 15 april 2014

The Style In Your Pocket - Chapter 4 - Walk away and I won't hurt you

Av 1D Updates - 15 april 2014 16:51

Hej! Så, här är äntligen kapitel 4!! Sorry för att det har dröjt men jag har varit ganska upptagen med en skolgrej så det är därför, men här är det iallafall och jag hoppas att ni gillar denna delen, och glöm inte att gilla o kommentera! xx

P.s Jag har tagit en bit från en del av Diana, nikommer märka det sen men det var bara för att jag tyckte att det var en bra del att ha med liksom, men ni fattar säkert :P Tack ännu en gång för att ni läser bloggen och för alla snälla o gulliga kommentarer! Love ya! x

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tidigare: Efter maten gick jag upp till mitt rum med lite hjälp av mammas gamla kryckor. Jag la mig ner tvärs över sängen och gick in på Facebook. Två vänförfrågningar. Jag klickade ivrigt på dom för att kolla vilka det var och mitt hjärta tog ett lätt skutt när jag såg ett namn som jag inte hade väntat mig skulle vara där.
Den ena personen var Mikayla, det var inte förvånande men den andra personen var, ingen mindre än Harry.
Jag accepterade snabbt båda två men ångrade mig snabbt när jag hade klickat 'acceptera' på Harry. Jag var iförsej jätte glad över att han hade lagt till mig som vän men samtidigt kändes det som att jag skulle dö när som helst. Efter att ha tänkt efter en stund kändes det genast bättre. Han gick ju trots allt i min klass så det var väl inte så konstigt trots allt.
Det dröjde inte länge förän jag fick ett meddelande. Det var från Harry och det stod "Hey Cas (:".
Jag log för mig själv och svarade snabbt. "Hey :) What's up?"
"Nothing much, you? (:"
"Okay, same here, just ate dinner"
"Cool, what did you eat?"
"Pizza"
"Nice, I love pizza (;"
"Haha , yeah me too"
"So...How's your knee?"
"Fantastic"
"I see, not so good"
"No...I hope it's better tomorrow tho"
"Yeah, let's hope so (:"
"Well, I gotta go now, but I'll see you tomorrow (:"
"Okay! See ya stone bridge girl ;)"
 

 ''Cassidy's pov''

 

-''Mikayla! Wait up!'', ropade jag efter henne genom hela köpcentrumet. Jag kunde fortfarande inte gå ordentligt men det var betydligt bättre än det hade varit dagen innan. -''Do you hear what I am saying? It was Harry who was at the stone bridge!'', sa jag ivrigt när jag kom fram till henne.

-''Yes, I know Cas, you told me like 50 times yesterday'', påminde hon mig och tittade bland tröjorna som hängde framför oss. -''Okay, I'm sorry, it's just...''. Hon avbröt mig. -''You like him'', sa hon och tittade på mig som att det vore självklart. -''Wait, what?'', frågade jag förvirrat. -''No, I don't like him like that, I just think he seems nice...that's all'', fortsatte jag. Mikayla sa ingenting. Hon log bara mot mig och såg inte det minsta övertygad ut. -''Mia, come on, you know him, right?''.

-''Yeah, I do, but that doesn't mean that I'm gonna sit here and tell you stuff about him'', varnade hon. -''We don't have to stay here, we can go to starbucks'', föreslog jag snabbt. -''But --''

-''Please, Mia, we're friends, right?'', avbröt jag henne. Hon tittade besvärat på mig och flängde blicken fram och tillbaka en stund innan hon svarade. -''Okay, fine!'', sa hon med en suck.

-''Yes! You're the best, come on'', sa jag och log brett, krokade hennes arm med min och gick mot starbucks. Om det var något som jag var bra på så var det att övertyga folk. Mamma sa alltid att jag hade en fömåga att kunna övertala vem som helst, med bara en blick. Jag antog att det var en förmåga som var användbar i vissa tillfällen.

 

-''Okay, go'', sa jag precis när vi hade satt oss ner vid ett bord på Starbucks med varsin milkshake.

-''So, what do you wanna know?'', frågade hon och tog en klunk. -''I don't know, just tell me something, you know, fun fact'', skrattade jag och väntade på att hon skulle börja.

-''Okay, so, he's a aquarius, his parents are divorced, last year he was dating a girl named Emilie, you two have biology and English together btw''. Jag satt tyst och lyssnade på varenda ord hon sa. Det var intressantare än vad jag trodde. -''We do?'', sa jag förvånat. -''Yeah, you do'', sa hon snabbt och fortsatte. -''Okay, let's go on! He likes cats, his favorite movie is Love Actually, he has a sister named Gemma, and he has an amazing voice!'', sa hon i en enda mening utan att andas mellan orden. -''He can sing!?'', utbrast jag i chock och fick flera blickar på mig. -''He sure can''.

-''Cool'', log jag och tog en klunk av min milkshake. -''How do you know all this? I didn't know you were that close?''. -''Well, we're neighbours, and we've known eachother for like 10 years'', sa hon som att det skulle vara uppenbart. Jag satt bara där helt chockad. Varför hade hon inte sagt det tidigare när jag frågade massa saker om honom. -''W-why haven't you told me this!?''

-''I don't know, but when we got older we started to hang out with other people and stuff so we're not that close anymore, we harldy even talk at all''. -''Oh, okay, but thanks for telling me this''

-''No problem'', sa hon med ett svagt leende på läpparna.

-''But do you know why he wasn't in school today?'', frågade jag efter en stund. -''No, I don't, actually, I was wondering the same thing''. -''Hm, well, he will probably be there tomorrow'', log jag. -''Yeah''.



Nästa morgon var jag uppe tidigare än vad jag brukade. Jag var nervös av någon anledning. Eller kanske inte direkt nervös, men det var en konstig känsla som gjorde att jag såg fram emot skolan, vilket var väldigt ovanligt med tanke på omständigheterna.
Jag hade ringt Mikayla tre gånger i rad men hon hade inte svarat, så jag antog att hon fortfarande sov.
Redan kvart i sju var jag nästan helt klar. Jag hade duschat, klätt på mig och fixat håret. Ett av Westlife's album spelades för fullt i högtalarna men inte högt nog så det väckte resten av familjen. Jag sjöng med till de låtar som jag kunde texten till och nynnade resten.
Efter en stund hördes en lätt knackning på min dörr. Det var mamma som vanligt.
-"Honey, are y--"
-"Yes, I'm up mom!", ropade jag snabbt innan hon hunnit avsluta meningen. -"Oh, okay, good", sa hon glatt men ändå misstänksamt och skuggan av hennes fötter vid dörren försvann.
Jag pausade musiken och gick ner till köket där hela familjen satt.
Pappa blev mer än förvånad när han såg mig, och samma sak var det med Jeremy. -"Goodmorning", log jag samtidigt som jag stoppade ner ett rostbröd i brödrosten. Elsa log brett när hon såg mig och försökte säga mitt namn. -"Cass", sa hon med ett skratt och gungade benen fram och tillbaka i barnstolen vid bordet.
-"Goodmorning, why are you up so early?", frågade Jeremy med en trött röst. -"No special reason, why?", ljög jag och satte mig vid bordet. Men där hann jag inte sitta länge förän mobilen ringde i bakfickan. Jag reste snabbt på mig och såg på skärmen att det stod "Mia". Ett leende spred sig på mina läppar och jag svarade snabbt. -"Hello?"
-"Morning, it's Mikayla"
-"I know, I've been trying to reach you all morning!", sa jag och gick till vardagsrummet för att kunna prata i fred.
-"You know, just because you're up early, doesn't mean that I am", påpekade hon.
"I know, sorry, What's up?"
"I was just going to tell you that your crush is coming to school today, I just spoke to him".
Jag log bredare än någonsin.
-"Yes!", utbrast jag så högt att jag var 99% säker på att hela familjen hörde. Till och med Mikayla flinade åt min reaktion. -"I mean...cool!"
-"Nice save, Cas", skrattade hon.
-"Pfft, that wasn't a save...it was just a better word for 'omg-he-is-coming-to-school-today-this-day-are-going-to-be-awsome', and by the way, I do not have a crush on him!", rättade jag henne.
-"No, no of course not, why would you?", flinade hon.
-"Exactly! See you soon, bye"
-"Bye"
När jag kom in i köket igen hade jag allas blickar på mig. -"What?", frågade jag som om inget hade hänt.
-"Okay, spell it, why are you so happy?", frågade Jeremy snabbt och väntade på ett svar.
-"I'm not 'happy', okay? Can we just drop this, please?", bad jag och tog upp brödet från rosten och gick ut i hallen. -"aren't you gonna eat breakfast?", ropade mamma från köket när jag tog på mig skorna.
-"I am eating right now, mom", mumlade jag med brödskivan i munnen. -"I mean real breakfast"
-"This is 'real' breakfast, and btw, I'm not that hungry".

-''Okay, if you say so'', sa hon med en suck. -''Do you need a ride to school?''.

-''No, it's okay, I'll walk, bye!'', sa jag snabbt och försvann ut genom dörren. Jag hängde min väska över axeln och började gå mot skolan.



När jag kom fram till parkeringen där jag och Mikayla skulle mötas så var hon inte där än. Jag tog upp min mobilen från fickan och såg ett sms från henne.

From: Mia <3

Hi Cas, sorry but I'll be late today, but I'll get there as soon as I can x

Jag skakade på huvudet och skickade snabbt tillbaka ett svar innan jag sakta började gå mot ingången. Men jag stoppades av att någon la sin hand på min axel. Jag hoppade till, vände mig snabbt om och fick se Harry stå där med ett leende på läpparna. -''Hi'', log han.

-''Harry! Hi, where were you yesterday?'', frågade jag nyfiket. -''Oh, you know, I was...sick''

-''I see, but look, I actually need to talk to you about something...'', började jag.

-''Yes, that was me, at the bridge a few days ago'', sa han innan jag hann säga något mer.

-''It was wasn't it?'', skrattade jag. Det blev en pinsam tystnad en stund innan Harry fortsatte

-''Ehm, we should probably go or we're gonna be late to class''

-''Yeah, you're right, let's go, but whait, what class?''. Harry tog upp schemat från väskan och tittade igenom det. -''English'', sa han kort och började gå.

-''Oh, great'', suckade jag och följde tätt efter. Jag hade inte träffat den där Emilie än, så det skulle bli intressant att få göra det. Okej, jag ville egentligen inte träffa henne över huvudtaget men jag hade inget val. Jag visste inte riktigt varför egentligen, för jag hade ju ingen anledning till att inte vilja det.


När vi kom in i klassrummet hade Mikayla fortfarande inte dykt upp. Jag slängde en blick över mobilen för att se om hon hade ringt eller sms:at något mer men det var tomt. De andra eleverna började storma in och rätt som det var stod det en blond tjej med blå ögon framför mig.

-''Hi'', sa hon artigt med ett leende. -''Hi'', sa jag kort och tittade på Harry och sedan tillbaka på tjejen framför mig. -''You're the new girl, right?'', frågade hon nyfiket. -''Yeah, I am''.

-''Nice to meet you, I'm Emilie'', sa hon och skakade hand med mig. -''Oh...'', jag stelnade till för ett ögonblick och studerade henne uppifrån och ner. Typisk överklass tjej. Men det var väl jag också egentligen om man tänker efter. Jag hade ju till och med en egen barnflicka. -''I'm Casi'', sa jag kort och fejkade ett leende. Hon log mot mig en gång till innan hon vände sig mot Harry.

Hon tänkte precis säga något innan våran lärare kom in i klassrummet. -''Goodmorning everyone! Sit down please'', sa han och gick fram till tavlan med en hög med böcker i famnen.

-''Wanna sit with me, Harry?'', frågade Emilie och gav mig en bitchig blick. Harry tvekade. Hans blick vandrade mellan mig och Emilie några gånger innan Mr.Fitz avbröt. -''Harry, Emilie and....''

-''Casi''. -''Casi, can you sit down please, so we can start?''.

Emilie drog med sig Harry till bänken framför mig och satte sig ner. Hon vände sig om och hade det mest fejkade leendet någonsin på sina läppar. Och ungefär där förstördes dagen som jag trodde skulle bli perfekt.

Mr.Fitz skulle precis börja prata igen när dörren öppnades, och in kom Mikayla med en frisyr som jag inte tror att det fanns ett namn till. Hon fick snabbt syn på mig och satte sig på stolen bredvid.

-''Miss Stewart, late again!'', påpekade Mr.Fitz med en suck. -''Sorry, but I missed the bus'', försvarade hon sig och tog upp sina böcker. -''Okay guys! As I've said before, we're going to start with a project about music, and you're going to work two and two,okay? So, you will be working with the person beside you'', sa Mr.Fitz och började dela ut böcker.

Jag suckade lätt och tittade diskret på Harry och Emilie framför mig.

-''I saw that, hun'', viskade Mikayla plötsligt. Jag tittade förvirrat på hene. -''Saw what?''.

-''You like him!'', utbrast hon. -''No! I don't, I just don't like that girl, that's all''.

-''And why don't you like her?''. Frågade hon och väntade på ett svar. -''Girls! Quiet!'', sa Mr.Fitz irriterat när han kom fram till oss med böcker. Dom såg ganska gamla ut och på framsidan var det en bild på olika rock och popband. -''So, you're going to pick one band from the old days to talk about! You have two weeks to do this, and you better get started if you're going for an A+'', förklarade han och fortsatte gå. -''I don't know....I just...'', stammade jag fram. -'' You just...?''.

-''She a bitch!'', utbrast jag och fick allas blickar på mig. Harry tittade förvirrat på mig samtidigt som han försökte att hålla sig för skratt. -''Miss Roberts, detention this afternoon'', sa Mr.Fitz och gav mig ett papper. -''But...''. -''No but's, see you there''.

-''Let me take a wild guess, the fact that Harry and Emilie will be working together, annoys you?''.

Jag antar att Mikayla hade rätt. Jag ville inte reagera som jag gjorde, för det fanns som sagt ingen anledning till det, men jag kände bara på mig att Emilie hade haft något emot mig redan från sekunden hon såg mig.

Jag svarade henne inte. -''Ah, come on Cas, there's nothing you can do about it anyway''.

-''I can't? Well, let's see about that''.

 

   

 
 
Ingen bild

1D

15 april 2014 19:40

Hej jag älskar dina 1D noveller dom är så spännande att läsa och du skriver den väldigt bra! :)♥ och jag längtar redan till nästa del av din novell! :D♥ och ha ett trevligt påsklov! :)♥

liam-louis-niall-zayn-harry-one-direction.bloggplatsen.se
svenskaonedirectionnovell.bloggplatsen.se

1D Updates

15 april 2014 21:09

Tack så mycket! Det är jätte kul att du gillar och läser den! (: Nu har jag fått något att gå efter o jag vet vad som ska hända o så så nu kan jag troligen skriva utan att stanna upp emellan o så, vilket gör att ni får nästa kapitel snabbare!
Detsamma xx kram

 
Ingen bild

1D

15 april 2014 21:23

Hej och jag försöker att skriva en bra 1D novell men den blir aldrig någon bra :( och sen så tar det väldigt långt tid innan jag har kommit på vad novellen ska heta men inte om vad den ska handla om :/ så det är rätt så svårt med att börja men sen så brukar jag stanna upp och läsa först igenom och sen så brukar jag ändra mig fort när jag ska börja på en novell. och läst gärna min andra blogg och kommentera gärna vad du tycker om min novell och läst gärna min första blogg min novell och kommentera om vad du tycker jag kan ändra på så att den blir mycket bättre på båda novellerna. och jag skulle jättegärna vilja skriva en 1D novell med både Svenska och Engelska som du gör på din novell! :)♥

liam-louis-niall-zayn-harry-one-direction.bloggplatsen.se
onedirectionnovell.bloggplatsen.se

1D Updates

15 april 2014 23:29

Hej! Ja, det är väldig svårt att börja en novell, det håller jag med om, för jag ändrar mig också väldigt mycket, och det är ganska jobbigt haha, men till slut går det, plötsligt får man en bra ide som kör igång allting om man säger så, så kämpa på! Ett namn är ju sjävklar viktigt och det ska ju passa in med berättelsen och handlingen liksom, så man får tänka på vad novellen handlar om innan (: Jag ska absolut gå in på dina bloggar och läsa! Jag återkommer med kommentarer xx kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1D Updates - 23 juni 2016 15:13


Nu är uppdateringen lite fram o tillbaka igen men jag jobbar på det ...

Presentation


Hejhej! Här får du de senaste uppdateringarna om Harry, Liam, Louis & Niall! xx
-Linn

Fråga mig

84 besvarade frågor

Följ mig på Twitter!

https://twitter.com/MrsHoran0723

@MrsHoran0723 jag följer er tillbaka!

 

Omröstning

Har du Twitter?
 Ja
 Nej
 Har haft

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Senaste

  Namn: Where We Are 

  Typ: DVD

  Släpptes: 1 December 2014

  Namn: This Is Us

  Typ: Film

  Släpptes: December 2013

  Namn: Up All Night

  Typ: Film 

  Släpptes: 29 Maj 2012

Namn: You & I

Typ: Parfym

Släpptes: 2014

Namn: That Moment

Typ: Parfym

Släpptes: 2014

  Namn: Our Moment

  Typ: Parfym

  Släpptes: 2013

 Namn: Where We Are - Our Autobiography

Typ: Bok

Släpptes: 2014

  Namn: Where We Are

  Typ: Bok

  Släpptes: 2013

  Namn: Dare To Dream

  Typ: Bok

  Släpptes: 2013

  Namn: FOUR

  Typ: Album

  Släpptes: 17 Nov 2014

  Turne: On The Road Again

  7 Feb - 31 Oct 2015

  Namn: Midnight Memories

  Typ: Album

  Släpptes: 2013

  Turne: Where We Are

  25 April - 6 Oktober 2014

  Namn: Take Me Home

  Typ: Album

  Släpptes: 2012

  Turne: 23 Feb - 3 Nov 2013

  Namn: Up All Night

  Typ: Album

  Släpptes: 2011

  Turne: 18 Dec 2011 - 3 dec 2012

Besöksstatistik

Translate the blog :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards