onedirectionsweden1d

Direktlänk till inlägg 25 juni 2014

You Again - Kapitel 1

Av 1D Updates - 25 juni 2014 14:49

Förlåt för att jag krånglar till allting så mycket hela tiden haha, men nu har jag bestämt mig. Jag kör novellen här istället för jag har mer läsare här så det blir roligare då :) Blir det bra? Jag har precis skrivit klart kapitel 2 så det kommer upp strax men jag tänkte bara lägga upp kapitel 1 för dom som inte har läst det på den andra bloggen xx Jag lovar, ni vill inte missa kapitel 3, hahah! 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


-''Grace! Klockan är snart 6, du måste gå nu om du inte ska bli sen'', ropade mamma från nedervåningen. -''Kommer snart!'', ropade jag tillbaks och satte på mig mina svarta klackskor och tittade mig i spegeln en sista gång. Jag hade köpt en klänning härom dagen för ca 1500 kr. Den dagen var mamma nära på att döda mig på plats, men jag bestämde ju över mig själv nu så hon hade egentligen så mycket att säga till om när det gäller sådana saker. Jag är 18 år om bara några timmar, har egna pengar och egen bil, så ja, man kan väl säga att jag är en kvinna på heltid.

Mamma brukade ha problem med pengar när hon flyttade från Sverige hit till England för 12 år sedan, men sen, ett år senare började pappa, som jag inte har träffat på 10 år skicka pengar för att vi skulle klara oss. Efter skiljsmässan flyttade jag, mamma, min syster Sam, bror Jeremy och lillasyster Ellie till Holmes Chapel, England. Mamma och pappa hade lärt oss engelska redan från början eftersom pappa var brittisk så det var inga problem med det. Där växte vi sedan upp. När jag var 14 började jag jobba i ett bageri på helger och efter skolan, där jag träffade den underbaraste personen i hela världen. Harry Styles. Vi blev bästa vänner och gick sedan i samma klass i ett och ett halvt år innan vi flyttade tillbaka till Sverige för att mamma fick jobb här. Efter det tappade vi kontakten helt. Han slutade ringa och sms:en blev färre och färre. Där bodde vi sedan i 1 år, sen flyttade vi tillbaka till England, eller rättare sagt, London. Och här har vi bott i två år nu. Vart min pappa tog vägen efter skiljsmässan har jag ingen aning om. Han skickar fortfarande pengar, men jag vet inte vartifrån dom kommer bara. Både jag och Ellie brukar fråga mamma om hon vet vart han är, men hon säger alltid nej och att vi ska sluta tänka på det.

Ellie har bara träffat honom en gång i sitt liv, men jag önskar att hon aldrig hade gjort det. Den gången var hon bara 4 år och fattade inte riktigt vad som hände. Det hade varit mycket bättre om hon inte hade träffat honom för då hade hon inte behövt ha någon att sakna och drömma om varje dag. Jeremy var 13, Sam var 12 och jag var 11 senast vi träffade honom. Sam och Jeremy bryr sig inte om han lever eller inte längre. Jag antar att jag känner samma sak. Han har inte hört av sig på 10 år så varför ska vi bry oss? Om han brydde sig om oss skulle han velat träffa oss ofta, som vanliga pappor gör när ens föräldrar har skiljt sig. Men vad gör han istället? Åker iväg någonstans i världen med en 10 år yngre kvinna och troligen skaffar en ny familj. Det är vad vår pappa gjorde. Underbart eller hur?.

Mamma dejtade ganska mycket efter det men det blev aldrig något långvarigt med någon av dem. Jag hoppades bara att mamma skulle träffa någon snart så hon också kunde gå vidare.

Jeremy flyttade ut för ett år sedan så nu var det bara jag, mamma, Sam och Ellie kvar. Det kändes konstigt att inte ha någon kille kvar i huset.

För ett år sedan blev jag tillsammans med en kille som heter Lucas. Mamma gillar honom inte, och ingen annan i familjen heller för den delen. Jag vet inte vad det är som gör att dom inte gillar honom men det är väl för att dom tror att han inte är bra för mig. Om jag ska vara ärlig så är han lite av en ''bad boy''. När vi blev tillsammans fick han mig att testa droger. Vilket jag ångrar så sjukt mycket nu. Jag ryktes bara med. Det var inte meningen att något sånt skulle hända. Sen förbjöd mamma mig att träffa honom igen men det dröjde inte länge förän vi var tillsammans igen. Sen dess har det inte hänt något så det är jag väldigt glad för och mamma börjar acceptera honom mer och mer.

 

Idag fyller jag som sagt 18 år. Äntligen. Jag, Lucas och några vänner skulle ut och festa, så det är därför som jag köpte en så dyr klänning. Det var trots allt en speciell kväll och jag ville se så bra ut som möjligt. Det hade kommit gratulationskort hela morgonen från släkt och vänner. Både från England och Sverige. Till och med de från pappas sida av släkten kom ihåg denna dagen, vilket gjorde mig väldigt glad.

Jag drog några lätta drag med mitt nya röda läppsift över läpparna och rättade till klänningen innan jag tog min handväska i handen och gick ner till mamma i köket.

När jag kom ner satt Sam vid bordet med en bunt med böcker.

-''Ta'da'', sa jag glatt och snurrade runt. -''Snyggt sis! Jag hoppas att din kväll blir bättre än min...'', suckade Sam och bläddrade i en av böckerna. Jag la huvudet på sned med ett leende. -''Du måste inte sitta här hela kvällen, du kan hänga med ut'', föreslog jag och satte mig ner på stolen mitt emot. -''Det är min födelsedag trots allt''.

Hon tänkte precis säga något när mamma kom in i rummet och öppnade munnen. -''Åh nej du, Sam, du måste göra klart det där tills imorgon om du ska komma iväg till USA i höst'', sa hon och hängde disktrasan vid diskhon. Sam suckade ännu en gång. -''Mm, mamma har rätt, om jag inte blir klar med detta tills imorgon kan jag glömma mitt jobb i USA''.

-''Okej då..''.

-''Grace, ställ dig upp så jag får se hur klänningen sitter'', sa mamma och log.

Jag ställde mig upp och gjorde samma sak som jag gjorde framför Sam. -''Vad tycker du? Värd 1500, eller hur?'', småskrattade jag. Hon rullade ögonen mot mig men kunde inte låta bli att le.

-''Jättefin Grace – men nu måste du gå om du ska hinna i tid''.

Jag tittade på klockan. Tio över sex. -''Lucas borde vara här snart'', mumlade jag och mammas blick ändrades snabbt. -''Lucas? Ska han hämta dig? Jag trodde att du skulle åka med Camilla'', sa mamma förvånat men samtidigt väldigt oroligt.

-''Är du seriös? Han är min pojkvän mamma, så ja, han ska hämta mig''.

Jag trodde att hon hade kommit över hela den där insidenten nu. Lucas är en underbar kille när man lär känna honom men tyvärr så hann han inte bli så bekant med mamma innan det där hände.

Bara några sekunder senare hördes en tuta från en bil ute på gatan. -''När man talar om trollen'', sa jag och började gå mot hallen. -''Jag kommer hem sent, du behöver inte sitta uppe och vänta''. Mamma följde efter. -''Okej, ha det så kul nu gumman, och var försiktig, kör inte om du har druckit!'', ropade hon efter mig när jag öppnade dörren. -''Jaja, hejdå, älskar dig!'', sa jag och gick ut. Det var varmt ute, säkert 23 grader. Sommaren hade kommit tidigt i år, men jag klagade inte. Det hade varit varmt hela Maj och nu var det äntligen Juni.

Lucas gick ut ur bilen för att möta mig men hann inte så långt inna jag var framme. -''Hey babe!'', sa han glatt och kysste mig. -''Hi'', log jag och besvarade kyssen innan vi satte oss i bilen. Det sista jag ville var att kvällen skulle spåra ur totalt precis som förra året. Då fick jag åka ambulans klockan 4 på morgonen och sedan åka till polisstationen på förhör. Det var inte riktigt så den kvällen var planerad, men eftersom jag var med Lucas förväntade jag mig inget annat än katastrof. Men jag hoppades bara att detta året skulle bli annorlunda.

 

Bra? Dåligt? kommentera! xx

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1D Updates - 23 juni 2016 15:13


Nu är uppdateringen lite fram o tillbaka igen men jag jobbar på det ...

Presentation


Hejhej! Här får du de senaste uppdateringarna om Harry, Liam, Louis & Niall! xx
-Linn

Fråga mig

84 besvarade frågor

Följ mig på Twitter!

https://twitter.com/MrsHoran0723

@MrsHoran0723 jag följer er tillbaka!

 

Omröstning

Har du Twitter?
 Ja
 Nej
 Har haft

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Senaste

  Namn: Where We Are 

  Typ: DVD

  Släpptes: 1 December 2014

  Namn: This Is Us

  Typ: Film

  Släpptes: December 2013

  Namn: Up All Night

  Typ: Film 

  Släpptes: 29 Maj 2012

Namn: You & I

Typ: Parfym

Släpptes: 2014

Namn: That Moment

Typ: Parfym

Släpptes: 2014

  Namn: Our Moment

  Typ: Parfym

  Släpptes: 2013

 Namn: Where We Are - Our Autobiography

Typ: Bok

Släpptes: 2014

  Namn: Where We Are

  Typ: Bok

  Släpptes: 2013

  Namn: Dare To Dream

  Typ: Bok

  Släpptes: 2013

  Namn: FOUR

  Typ: Album

  Släpptes: 17 Nov 2014

  Turne: On The Road Again

  7 Feb - 31 Oct 2015

  Namn: Midnight Memories

  Typ: Album

  Släpptes: 2013

  Turne: Where We Are

  25 April - 6 Oktober 2014

  Namn: Take Me Home

  Typ: Album

  Släpptes: 2012

  Turne: 23 Feb - 3 Nov 2013

  Namn: Up All Night

  Typ: Album

  Släpptes: 2011

  Turne: 18 Dec 2011 - 3 dec 2012

Besöksstatistik

Translate the blog :)

RSS


Skapa flashcards