onedirectionsweden1d

Alla inlägg under juni 2014

Av 1D Updates - 16 juni 2014 14:44

Hej på er! Jag tänkte berätta om min upplevelse denna helgen. Ni vet ju att jag var på båda konserterna så jag ska därför skriva om båda dagarna :)

13:e Juni:
Det hela började med min skolavslutning på morgonen då som började vid 9 och var slut någon gång innan 11. Planet gick klockan 12 så därför var det ganska bråttom till flygplatsen, vilket ledde till att jag fick byta om i bilen. När vi kom fram till flygplatsen fick vi vänta typ en halvtimme innan vi kunde gå på planet och där träffade jag även en vän från pararellklassen som också skulle på konserten.
Flygresan var ganska hemsk faktiskt haha, jag mådde typ dåligt för att jag var så nervös osv, så aa, men annars var det helt okej. Iallafall, vi landade kl.13:00 och skyndade oss sedan till tåget för att åka direkt till Solna. Vi lämnade väskorna på centralen för att slippa bära runt på dom. Man var tvungen att vara vid arenan vid 2 tiden för att registrera sig om man hade early entré, vilket jag hade så därför var det bråttom. Men vi hann som tur var även om vi kom dit vid 3. Sen då ställde jag mig i kön till insläppet och där stod jag i ca 40-45 minuter och det var så sjukt kallt. Det var hemskt att stå där! Men sen blev vi insläppta några i taget och alla gick lugnt in så inget skulle hända, vilket var bra. Jag hade aldrig varit i en så tom arena förut haha, så det var faktiskt coolt att komma in där och se hela arenan typ helt tom. Läktarna var tomma iallafall och sen var det bara några rader med människor på parkett. Jag fick en ganska bra plats ändå, så det var jag glad över. Alla satt ner på golvet från början för att folk inte skulle börja knuffa varandra osv innan det hade börjat. Men innan alla musik videos och sånt började på de stora skärmarna ställde sig alla upp och de blev kaos men sen blev det lite bättre. Typ en timma senare, om inte mer, så kom 5sos ut på scenen och då började alla trängas och knuffas igen så man fick nästan svårt att andas och benen värkte så fruktansvärt mycket! Men i det läget var det bara att andas lugnt och knuffa tillbaka! Ca 20:45 kom killarna ut på scenen och då blev det myyyycket värre. Som tur var kände jag aldrig att jag skulle svimma eller något men vid ett tillfälle var jag nära på att gå bak och ställa mig för det blev så dålig luft och trångt där jag stod men jag bestämde mig för att stå ut ändå eftersom jag hade betalat för en bra plats liksom.
Vatten skickas omkring hela tiden, och det var jättebra för annars hade det inte funkat. Vakterna som stod vid scenen skrek på oss ganska många gånger att folk längre bak skulle backa för att dom vid staketet längst fram fick svårt att andas, men det var inte så lätt att backa när dom bakom stod kvar på samma ställe *suck*.
Efter ett tag började ryggen göra ont för jag hade stått likadant i flera timmar men som sagt, det var bara att stå ut och inte tänka på det.
Konserten var slut runt 23:00 och när jag skulle gå ut kändes det jätte konstigt att gå för benen var som spagetti, ni vet när man har simmat väldigt länge så kan ju benen kännas konstiga sen, precis så var det! x)
Iallafall, när jag kom ut träffade jag mamma och sen gick vi med folkmassan till tunnelbanan men det var så mycket folk så vi gick till ett gatukök som låg alldeles bredvid och köpte varsin hamburgare, och då var klockan nästan halv 1 på natten....! När vi kom tillbaka till hotellet var klockan ca 2 och jag mådde dåligt, jag kände mig verkligen sjuk bara för att jag frös så mycket, mådde illa och hade ont i hela kroppen. Men sängen var sjukt skön så det gjorde allt mycket bättre!

14:e Juni:
Dags för konsert nr 2!
Vi gick upp vid 9 tiden och åt frukost, sen slappade vi lite på hotellet för vi hade inte bestämt vad vi skulle göra än. Jag hade tänkt att åka till 5sos's signering i Södertälje men det blev inte så utan vi gick ut på stan istället en stund. Klockan gick iväg och jag bestämde mig för att jag ville åka till arenan och köa med en kompis och hennes kompisar. Så först tog vi tunnelbanan till Hötorget på morgonen så vi fick åka tillbaka till hotellet för att göra mig iordning. Sen gick vi till pressbyrån för att fixa busskort, sen till subway för att köpa med mig mat till arenan medan vi köade och sen missade vi bussen med två minuter -.- så vi fick vänta tio minuter typ så det var ju inte så farligt. Men när vi kom fram till arenan satte vi oss på en stentrappa i närheten för att äta för det skulle bli för trångt att äta i kön. Så sen ringde jag min kompis för att se vart dom var och då stod dom i mitten av en sjukt sjukt lång kö för röd parkett. Det blåste något otroligt och det var lika kallt den dagen som dagen innan tyvärr. Men jag hittade dom till slut bland allt folk och gick emellan det höga staketet som kön var bakom och ställde mig med dom. Där stod vi i ca 45 minuter innan kön rörde på sig. Sen gick vi ner för en låg trappa ner till ett parkeringshus typ haha, vet inte om det var det men det såg ut som det iallafall. Där kollade vakterna igenom våra väskor och sen visade vi biljetterna och fick ett rött band runt handleden osv. Sen fick vi gå in och sätta oss som förra gången men då var det mycket mer människor framför oss eftersom vi inte hade early entré men man såg bra ändå. aa, det var ju samma sak denna dagen men killarna kom vid 8 så dom kom tidigare! När 5sos körde igång knuffades jag längre fram så jag kom bort ifrån mina vänner men sen när dom hade gått av igen så gick jag längre bak för att stå med dom igen. Konserten rullade på bra, vi såg bra nästan hela tiden osv :)
Btw, jag fick ögonkontakt med Harry två gånger och Ashton!!
När konserten var slut väntade vi tills de flesta på parkett hade gått ut så vi kunde ta en bild tillsammans (se bild nedan) Sen gick vi åt olika håll och jag gick för att möta mamma vid gatuköket igen och sen åkt vi tillbaka till hotellet.
Igår hände inte så mycket. Vi gick runt på stan i typ två timmar innan tåget skulle gå och innan vi gick på köpte vi med oss mat på McDonalds! Tågresan tog ca 3 och en halv timma men det gick ganska snabbt faktiskt. Vi var hemma vid 8 på kvällen och då hämtade pappa oss vid bussen. Jag hade aldrig varit så glad över att se Göteborg förut haha, seriöst jag är så trött på stan just nu så jag spyr! Tur att man bor i Landvetter (en bit utanför Gbg)!
Detta var min helg! Hoppas att ni orkade läsa allt detta xx Tack så jätte mycket för statistiken!! Love ya <3

Av 1D Updates - 15 juni 2014 22:21

Jag håller på att göra en film just nu där jag lägger ihop alla mina videos till en enda film som jag tänkte lägga upp sen :) men jag tänkte att ni kunde få ett smakprov haha! Så bäst är vi!

Btw, kollade statistiken från igår och idag....asså vad hände!? 70-80 läsare?? vart kom ni ifrån? omg tack så jätte mycket älskar er alla!! <3

Presentation


Hejhej! Här får du de senaste uppdateringarna om Harry, Liam, Louis & Niall! xx
-Linn

Fråga mig

84 besvarade frågor

Följ mig på Twitter!

https://twitter.com/MrsHoran0723

@MrsHoran0723 jag följer er tillbaka!

 

Omröstning

Har du Twitter?
 Ja
 Nej
 Har haft

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Senaste

  Namn: Where We Are 

  Typ: DVD

  Släpptes: 1 December 2014

  Namn: This Is Us

  Typ: Film

  Släpptes: December 2013

  Namn: Up All Night

  Typ: Film 

  Släpptes: 29 Maj 2012

Namn: You & I

Typ: Parfym

Släpptes: 2014

Namn: That Moment

Typ: Parfym

Släpptes: 2014

  Namn: Our Moment

  Typ: Parfym

  Släpptes: 2013

 Namn: Where We Are - Our Autobiography

Typ: Bok

Släpptes: 2014

  Namn: Where We Are

  Typ: Bok

  Släpptes: 2013

  Namn: Dare To Dream

  Typ: Bok

  Släpptes: 2013

  Namn: FOUR

  Typ: Album

  Släpptes: 17 Nov 2014

  Turne: On The Road Again

  7 Feb - 31 Oct 2015

  Namn: Midnight Memories

  Typ: Album

  Släpptes: 2013

  Turne: Where We Are

  25 April - 6 Oktober 2014

  Namn: Take Me Home

  Typ: Album

  Släpptes: 2012

  Turne: 23 Feb - 3 Nov 2013

  Namn: Up All Night

  Typ: Album

  Släpptes: 2011

  Turne: 18 Dec 2011 - 3 dec 2012

Besöksstatistik

Translate the blog :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards