onedirectionsweden1d

Alla inlägg under mars 2013

Av 1D Updates - 30 mars 2013 22:17

           

 

Av 1D Updates - 30 mars 2013 14:03

Här är lite tweets från Niall och dagens bild! :)

Av 1D Updates - 29 mars 2013 17:59

 

Bella's perspektiv

På eftermiddagen nästa dag var jag bara hemma och slappade i soffan med Anna. Mamma och pappa var och storhandlade. Vi tittade på filmen Hachiko. Under hela filmen satt vi och storgrät. Jag brukade aldrig gråta till filmer annars men denna gången gick det inte att hålla inne tårarna. Samma sak var det med Anna.

-Vill du ha popcorn?, frågade jag och reste mig från soffan när filmen var slut.

-Visst, sa hon och log.

-Okej, du får välja film då.

Jag gick ut i köket och sträckte mig efter ett mikropop paket i skåpet. Sen la jag in den i mikron och satte dom på 3 minuter. När dom var klara hällde jag upp dom i en skål och gick in till Anna igen. När jag satte mig i soffan hade hon bytt film. Det var One Direction's film.

-Seriöst Anna? Hur många gånger har du sett denna filmen?, sa jag.

-Venne, typ en miljon, men man tröttnar aldrig. Förresten så sa du att jag fick välja film.

-Nä,det verkar så, sa jag och knuffade till henne på armen.

-Titta! Där är Harry, sa Anna och pekade på TV:n.

-Mmm....sa jag och suckade.

-Ska du aldrig träffa honom igen eller?

-Vet inte, han har inte försökt få kontakt med mig på tre år så....han har väl gått vidare.

-Det kan du inte veta Bella, han kanske har försökt men inte lyckats

När den filmen också var slut var klockan 18:05. Det var dags att göra sig iordning för att gå ut med Josh. När jag precis skulle gå upp för trappan öppnades ytterdörren och mamma och pappa kom in med matkassar och andra påsar i händerna.

-Hej,Bella, sa pappa och tog av sig skorna.

-Hejhej, köpte ni den där parfymen som jag ville ha?

-Öhm...Jag tror det,du får fråga mamma,det var hon som var inne i den affären.

Mamma kom in strax efter och gav mig kartongen med parfymen.

-Varsågod gumman.

-Åh! Tack mamma!, tjöt jag och kramade henne.

-Var är Anna då?, frågade pappa sedan.

-På sitt rum tror jag.

-Okej, jag ska börja med middagen nu, sa mamma och fortsatte ut i köket.

-Men jag hinner inte äta, jag ska ju träffa Josh duvet.

-Ah just det,det var idag ja, men då får du ta något att äta på stan sen då. Sa hon.

-Visst.

Med snabba steg gick jag upp för rappan med min parfym i handen. Jag hade velat ha den i flera månader nu. Och det var det perfekta tillfället ikväll att ha en ny parfym på sig.

Jag öppnade mina garderobsdörrar och tittade bland alla mina kläder.

Det tog en stund innan jag bestämde mig för min party outfit som jag hade fått i julklapp men aldrig använt. Det var ett silvrigt linne, en svart kort jacka, svarta jeans och ett par svarta klackskor. Håret satte jag upp i en tofs och sprayade lite hårspray över det så tofsen skulle sitta uppe hela kvällen.

En timma senare var jag klar för att gå till bussen. Jag tog min handväska i handen och gick ner till hallen. Jag tittade mig en sista gång i spegeln och piffade till kläderna lite mer.

-Hejdå! Jag går nu, sa jag och tog i handtaget.

-Hejdå Bella, kom inte hem för sent. Har du busskortet med dig?

-Nejdå, ja,det är med.

-Bra,ha det så roligt.

-Japp,hejdå.

Busshållsplatsen låg ca 5 minuter från huset om man gick. Vilket jag gjorde. På väg dit gick jag förbi en hemlös kille som satt utanför en bilverkstad. Jag började leta i fickan efter växel. Allt jag kunde hitta var 2 dollar. När jag gick förbi gav jag honom pengarna. Han tog tag i min hand och tackade mig. Jag log och gick sedan vidare mot bussen. En bit bort såg jag att bussen redan var där så jag började springa och som tur var hann jag precis i tid.

Det var ganska fullt på bussen,men det var det alltid på helger och speciellt på en lördagskväll vid den tiden. På bussen fick jag ett sms från Josh.

Josh:''Hi Bella, I'm here now :) Where are you?''

Bella: ''Hey, Okay, I'm there in about 5 minutes''

Josh: ''Okay xx''


Harry's perspektiv

-Where are you going?, undrade Niall när jag gjorde mig i ordning framför spegeln i hallen.

-I told you, I'm going to a bar and sing with a girl from the audience, etc.

-Sing with a girl from the audience...?, sa Niall.

-Niall! They have asked me if I wanted to be their special guest tonight, got it?

-Okay,I get it.

-Good, bye!, sa jag och öppnade dörren.

-Bye Hazza!, ropade Louis från badrummet.

Det var inte ofta som jag tog en taxi när jag skulle gå ut men just nu ville jag det. Jag vet inte riktigt varför.

 

Bella's perspektiv:

När jag kom in i baren spelades musik och folk satt och åt eller satt i baren. Jag försökte leta reda på Josh i folkmassan men då såg jag honom i baren. Jag gick fram till honom och satte mig på en barstol bredvid.

-Hi Josh!

-Hi Bella!, sa han och kramade mig.

-Do you want something to drink?, frågade han.

-Yeah, why not,sa jag och log.

-So what do you want?

-Don't know, surprise me, sa jag och fnissade.

-Okay, but you will regret it, sa han och skrattade.

Efter några drinkar tog vi ett bord och beställde bara efterrätt. Lite senare gick en kille gick upp på den lilla scenen och började prata. - Hi everyone! I hope all of you is having a good time!

Alla började jubla. Sen fortsatte han – So,we have a special guest here tonight, give it up for Harry Styles ladies and gentlemen!, sa han och alla började applådera.

-Harry!?, utbrast jag tyst.

-What?, sa Josh och tittade på mig.

-Nothing....


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Detta var del 2 :) Kommentera gärna vad ni tyckte! Och jag har en fråga till er: Verkar novellen bra? Vill ni ha en fortsättning?


Av 1D Updates - 29 mars 2013 11:35

 

Fans · Liam
Av 1D Updates - 28 mars 2013 15:46

I'm back! Ikväll ska jag skriva del 2 på novellen så den kanske kommer upp redan imorgon om allt går bra :) yay!

Iallafall, här är bilder under Greg's bröllop igår <3

                   

     


Av 1D Updates - 27 mars 2013 10:33

Jag tänkte bara säga att jag gjorde några ändringar i novellen men det sparades inte och jag såg inte det när jag la upp den :/ men ett utav felen är t.e.x huset,jag skrev att det var blått men det ska vara rött och dom flyttade längre ifrån stan inte närmare ;)
Nu vet ni det

Kram kram
//Linn

Av 1D Updates - 26 mars 2013 20:50

Här är den! Jag ska bara säga några saker: Detta är min första novell någonsin! Så det är därför som den kanske inte är den bästa som ni har läst, men jag hoppas att ni gillar den ändå :P Och att den blev ganska kort tyvärr men aa, jag ska försöka göra del 2 längre :) Denna delen kanske är lite tråkig men det kommer hända mer o mer saker, jag lovar! 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

                                                      Del 1



Det var i början av Juli och jag och min familj hade precis köpt ett hus närmare stan i London. Jag hade bott i London sen jag var 4 år men i utkanten av stan i en lägenhet. Innan bodde vi i Sverige men vi flyttade för att mamma fick jobb här. Det fanns nog ingen bättre plats att bo på än London. Det var så fint året runt. Jag har en lillasyster som heter Anna och är 13 år. Själv är jag 17. Så har jag ju såklart min bästa vän Rachel. Vi har varit bästisar i 2 år ungifär. Hon är en utav dom viktigaste personerna i mitt liv. Under min barndom var jag bästis med en kille som jag bodde granne med. Vi var alltid med varandra och lyckades alltid hamna i trubbel. Våran vänskap varade ända tills vi var 14 och 16, då det hände något som gjorde att vi inte fick träffas mer för min mamma.


Vi tappade kontakten helt och hållet. Han var två år äldre än mig men vi var ändå så bra kompisar. Några månader senare såg jag i tidningen att han hade varit med i X-Factor och var med i ett band som hette One Direction. Jag hade lyssnat lite på deras musik men det var inte riktigt den typ av musik som jag brukade lyssna på.


Det var tre år sedan som jag såg honom sist. Men det konstiga var att jag inte hade tänkt på honom. Det var som om att han var helt ute ur mitt liv. Det var hemskt att tänka så men det var sant. Idag hade flyttbilen äntligen kommit och det gick flyttgubbar ut och in i huset hela dagen. Jag visste inte ens att vi hade så mycket möbler. Det mesta hade stått nere i källaren så det var nog därför.


Jag letade reda på mina sista lådor i bilen och bar upp dom till mitt nya rum på övervåningen. Det nya huset var väldigt stort och ljusblått. På baksidan var det en stor gräsmatta med en veranda, grillplats och en pool.


Mitt rum var också ganska stort. Större än mitt förra iallafall. Tre utav väggarna var vita och den fjärde väggen var en grå fondvägg. Och mot den väggen stod min dubbelsäng.


Jag hade alltid velat ha en dubbelsäng men det hade inte fått plats i lägenheten.


På kvällen hade jag till slut fått upp mitt skrivbord. Det tog ett bra tag men det var det värt. I den sista lådan fanns mina tavlor. Nästan alla var tavlor med citat.


Jag tyckte inte att tavlor med tillexempel djur,kändisar och blommor passade mig.


Jag ville hellre ha något som beskrev vem jag var.




När jag var klar med nästan allt var jag så trött att jag bara ville gå o lägga mig i min stora,gosiga och nya säng. Men precis när jag skulle gå till badrummet ringde Rachel på Skype. Jag kunde inte motstå det och klickade på ''Svara'' knappen.


-Hey Bella! How is everything going?


-Hi, It’s going well,I’m done with my room now, sa jag och gäspade.


-That’s good….You seem quite tired, sa hon och skrattade.


-Yeah, I’ve been carrying boxes all day and went up and down the stair about 10000 times,sa jag och himlade med ögonen.


-I understand that,but I will not interfere,but I just wanted to say that I will be working tomorrow night so we can’t have a girls’ night out, but we can take it another night huh? Hope it’s okay, sa hon och såg ledsen ut.


- Oh, that's cool, I go to a club with Josh instead,if he want to, but I must sleep now before I fall asleep at the computer, sa jag och fnissade.


-Thank you Bella! You’re the best!, love ya!


-Love you too! Bye.


Jag stängde ner locket på laptoppen och gick in I badrummet. Från Anna’s rum kunde man tydligt höra att hon lyssnade på One Direction. Hon hade varit ett fan av dom sen hon såg dom på X-Factor.


-Anna! Kan du snälla sänka musiken?, sa jag när jag öppnade hennes sovrumsdörr.


-Varför? Stör det dig eller?, sa hon.


-Ja,det stör för jag ska gå o lägga mig.


-Ah! Jaja,men stäng dörren.




-Tack, sa jag och stängde dörren efter mig. Det tog inte speciellt lång tid innan jag somnade. Vilket var skönt eftersom jag var så trött.


Nu var det bara att hoppas på att Josh ville följa med mig ut imorgon kväll eftersom Rachel inte kunde. Jag såg verkligen fram emot att gå ut o dansa för det var väldigt längesen nu. Josh var en kille som jag hade dejtat några månader. Han var väldigt omtänksam och trevlig. Det fanns inte många killar som Josh där ute så jag hade tur antar jag.


Men innan jag somnade hann jag skicka iväg ett sms till Josh.


Bella:’’Hi Josh, Bella here! Would you like to go out tomorrow night? To a club or something?’’


Det tog två minuter innan han svarade.


Josh: ’’Hi Bella! Yeah, I would love to go out. We can go to The Midnight bar, if you want? Do you know where it is?’’


Bella: ‘’Yeah,I know J I’ll see you there half past 8 then?’’


Josh: ‘Cool,see you tomorrow <3 Goodnight! Xx’’


Bella: Yes, goodnight! <3’’

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sååå,detta var del 1 :) Som sagt,den blev kort men nästa del blir nog längre!

kommentera vad ni tycker! <3

 

OBS! Imorgon är jag inte hemma på hela dagen och sen ska jag sova över hos en kompis så jag är inte aktiv tills torsdags eftermiddag, men ha det toppen sålänge!

 

 


Presentation


Hejhej! Här får du de senaste uppdateringarna om Harry, Liam, Louis & Niall! xx
-Linn

Fråga mig

84 besvarade frågor

Följ mig på Twitter!

https://twitter.com/MrsHoran0723

@MrsHoran0723 jag följer er tillbaka!

 

Omröstning

Har du Twitter?
 Ja
 Nej
 Har haft

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Senaste

  Namn: Where We Are 

  Typ: DVD

  Släpptes: 1 December 2014

  Namn: This Is Us

  Typ: Film

  Släpptes: December 2013

  Namn: Up All Night

  Typ: Film 

  Släpptes: 29 Maj 2012

Namn: You & I

Typ: Parfym

Släpptes: 2014

Namn: That Moment

Typ: Parfym

Släpptes: 2014

  Namn: Our Moment

  Typ: Parfym

  Släpptes: 2013

 Namn: Where We Are - Our Autobiography

Typ: Bok

Släpptes: 2014

  Namn: Where We Are

  Typ: Bok

  Släpptes: 2013

  Namn: Dare To Dream

  Typ: Bok

  Släpptes: 2013

  Namn: FOUR

  Typ: Album

  Släpptes: 17 Nov 2014

  Turne: On The Road Again

  7 Feb - 31 Oct 2015

  Namn: Midnight Memories

  Typ: Album

  Släpptes: 2013

  Turne: Where We Are

  25 April - 6 Oktober 2014

  Namn: Take Me Home

  Typ: Album

  Släpptes: 2012

  Turne: 23 Feb - 3 Nov 2013

  Namn: Up All Night

  Typ: Album

  Släpptes: 2011

  Turne: 18 Dec 2011 - 3 dec 2012

Besöksstatistik

Translate the blog :)

RSS


Skapa flashcards